måndag 23 april 2012

Bilder från skogen

Sådär då har jag orkat fixa fotona, så ni kan få följa med på vår mysiga promenad i skogen. 

 Som tur fanns där färgpluppar på stolparna så att jag inte skulle gå vilse, fast hade nog inte gjort det ändå för jag hade ju gps (maken) med mig. Men vi valde i allafall blå runda först, den är 1km, man får ju inte ta ut sig så mycket att man inte orkar gå tillbaka till bilen. Men sen gick vi en liten bit på den röda oxå fast jag orkade inte gå hela den rundan utan vi genade lite genom skogen, tänk att vi kom tillbaka utan att ha gått vilse en enda gång.
Sonen letar efter farmor och farfar, var är de någonstans? Det hjälpte inte att vi sa att de var hemma hos sig, för han hade bestämt att de hade gömt sig någonstans i skogen och vi skulle hitta dem. Han har till och med en sök pinne i handen.
  På ett ställe låg skogen ner, den var uppdelad i två högar så de kanske var osams eller nåt.
Här har de nog varit fest, men de hade glömt att städa efter sig. Tur att sonen satt i vagnen så att han inte hade kommit galopperande fram hit före oss och känt sig törstig och svept den öppna ölen som står på sittstocken! Trodde att man hade fått lära sig att plocka undan efter sig. Nä nu ska jag lämna de ämnet innan jag blir sur på riktigt (hade ju inte varit den bästa starten på en mådag).
Sen hittade vi en "strand" mitt i skogen! Fast den har inget vatten utan bara sanden och en massa nät hit och dit så man ska nog kasta boll till varandra här :)

Korten är ju tagna någon timme innan det börjar regna så därför är de så grå, men strunt i de för vi hade mysigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar