torsdag 12 april 2012

Att välja barn på sina namn

Som förälder har man ett enormt stort beslut som man måste ta ganska så fort efter förlossningen, vad sjutton ska ungen heta? Det är inte det lättaste ska jag be och få tala om, eller det blev ganska lätt men innan vi kom på namnen var de svårt :)

Nu kom jag ifrån ämnet. Namn på barn, med första så trodde jag min lilla toka att man var tvungen att ha ett namn klart när bebisen ploppat ut. Så därför hette vår först födde Alfred i ett dygn. Tänk så tokigt, han var ju ingen Alfred, det var ju en Kasper, med K som han hette på sin förra förskolan. Hoppas att är ensam om att heta så på hans nya förskola och än så länge verkar det vara så. Eller iofs jag klarade ju att vara Sara S under hela min skoltid så varför skulle inte han kunna vara Kasper med K.

Men tillbaka till ämnet igen, när andra sonen skulle födas så försökte jag verkligen hitta ett namn innan, igen, inte hade jag lärt mig nåt efter första barnet och namnmissen där inte, men det gick inte försökte med hur många namn som helst men inget kändes bra. Men när han var född då var det en Victor! Så de fick han heta och vi har inte ångrat våra namnval ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar