onsdag 18 april 2012

Vrickad höft, tecken?


Jag skulle vilja se en dubbelregnbåge, hitta en fyrklöver eller inte få bebisdregel på mig på en heldag. Tror att det skulle vara ett tecken på att något bra ska hända och just nu vill jag att det ska göra det. Undra om jag kan se dagens händelse som ett tecken på att allt kommer lösa sig? (se text nedan)

Fattar inte hur man kan vara så klumpig som jag är, idag när jag skulle upp och hämta sonen på förskolan så har jag precis lagt lillebror i vagnen då ska jag gå iväg, inget konstigt alls. Men då trampar jag snett och vrickar vänster foten och känner hur det går som en ilning diagonalt genom kroppen och så smäller det till i höger höften?! Hur sjutton lyckas jag? Känner ingenting i foten som vek sig dubbel däremot så ömmar det i höften och jag ligger just nu i soffan och tycker synd om mig själv. Lilla sonen sover och stora sonen kollar på en ny film som jag har sparat till ett sånt här tillfälle när jag inte orkar leka utan behöver vila. Men jag tror nog att jag gjorde rätt som ändå gick upp och hämtade honom, hade mamma med mig som kunde hjälpa mig att klä på sonen som skulle busa när vi skulle hem. Hade jag vänt och gått in och satt mig i soffan på en gång tror jag att jag hade stelnat nu är jag bara öm så jag tror att det kan vara en sträckning eller nåt sånt. Hoppas att det är borta till imorgon. Helst till ikväll för jag skulle ju på promenad med en kompis och snacka skit men nu hoppas jag att hon kan tänka sig att sitta stilla och snacka skit.

För att svara på frågan i slutet av första stycket så måste det ju komma något bra ur en vrickad höft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar