söndag 29 april 2012

Skönhetssömn

Om skönheten baseras på hur mycket man sover så ser jag ut som odjuret idag. Bebisen har vaknat med ett illvrål en gång i timmen och inte slutat förens han har ätit dubbelt så mycke som han brukar äta. Sen skulle den stora skrutten ha välling i natt oxå, han brukar de men då  han väcker sin pappa som fixar det och jag märker ingenting. Förutom inatt då vaknade både när han väckte sin pappa, när han sen slafsade i sig vällningen och sedan en tredje gång när han somnade om för jäklar vad högt de låter när en unge suger på nappen.

Vaknade idag och hade sett fram emot att se en blå himmel och se solen lysa upp men istället möttes jag av en grå himmel som kastade vatten på marken. När sjutton ska de bli fint väder? Vi som hade tänkt åka och titta på lamm idag, de vill inte jag göra om det regnar, ja jag vet det finns inget dåligt väder, bla bla bla, nej de gör kanske inte de men inte sjutton är det kul att åka på utflykt och bli blöt som en disktrasa.

Nu känner jag att jag börjar bli lite bitter så får snart ta och hitta på något så blir jag nog på bättre humör. Funderar på att ta med maken och våra två busfrön på loppis, det kan ju bli ett minne för livet om vi har otur :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar