måndag 16 april 2012

Dagens projekt: Tandis

Idag ska jag vara hos tandis klockan tre och jag är inte alls förtjust över tanken på att sitta där och gapa så käken hoppar ur led och vara bedövad i 6 timmar efter besöket. Nej tack jag klarar mig bra utan detta hemska besök men samtidigt så är det lika bra att fixa till den där tanden som har varit tillfälligt lagad sedan oktober förra året. Så nu hoppas jag att allt ser bra ut så att de kan laga den på riktigt så att de inte behöver göra en rotfyllning eller dra ut den. Min förra tandläkare vågade varken dra ut den eller göra rotfyllning så jag vet egentligen inte vad det finns för alternativ om den inte har återhämtat sig som den ska.

Alltid lika okul att gå till en ny tandläkare eller läkare, det tar ju lite tid att förklara hur min kropp fungerar och inte fungerar, hur den reagerar på bedövning och att den blöder lätt och mycket. Hoppas på en ostressad tandläkare som har tid att ge bedövningen 10min extra att börja verka så kanske jag slipper dubbeldos, annars kan jag ju säga hejdå kvällsmat redan nu för jag kan inte äta när hela käften är bedövad, eftersom jag bara tuggar på kinden och sväljer tungan bara jag ens tänker tanken på att äta när jag är bedövad.

Nej jag tänker inte måla fan på väggen riktigt ännu men är ganska nervös över vad den nya tandläkaren kommer säga. Menmen blir det inte bra så kan jag ju alltid byta till en annan och här i stan finns faktiskt två folktandvårder (heter det så?) och några privata så nu katten ska jag hitta nån som förstår sig på min käke.

Återkommer nog till detta ämne ikväll när jag har varit där, kanske blir det ett lovtal till tandläkaren eller ett gnälligt inlägg om hur synd det är om stackars mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar