söndag 29 april 2012

300!

Hipp hurra jag sitter just nu och skriver mitt trehundrade inlägg, eller ja iallafall bland de inläggen som är publicerade i den här bloggen. När jag startade bloggen för några månader sedan så tänkte jag att det kommer bli ett tjugotal inlägg och sen kommer det rinna ut i sanden, som vanligt. Nu har det inte blivit så utan jag tycker att det är förbaskat roligt att skriva och jag önskar att jag hade mer tid till att sitta och skriva. Nu skriver jag oftast inlägg när barnen har somnat på kvällen eller jag skriver klart dem på kvällen när barnen har somnat, jag börjar oftast med 3-5 inlägg under dagen som jag gör klart på kvällen när jag kan sitta i fred.
En annan anledning att jag har bloggat så mycket är nog för att jag har kunnat skriva på mobilen och lägga in, även jag som är så oteknisk (ja jag är lärare så jag kan knappt starta en film) har lyckats med att klura ut hur jag ska göra och då går det ju att blogga även om jag är ute och går, är i lekparken, sitter och ammar eller åker bil (när jag sitter i baksätet och maken inte orkar lyssna på mitt pladder längre då kan jag skriva lite pladder så han kan läsa de när vi har kommit fram).

Känner mig lite som Emil i Lönnerberga när han har sitt hundragubbesjubileum och Alfred har myskväll med Lina istället för att fira med honom, det blev inte riktigt som han hade tänkt sig. Jag trodde att jag skulle ha kunnat firat med ett halvt glas vin ikväll men eftersom jag har så jäkla ont så får jag ta en panodil, ett glas cola och lite chips istället.

Slänger in en gammal bild på mig, som jag faktiskt gillar, hade ju varit dumt och lägga in en bild som jag inte gillar men strunt samma för nu gillar jag ju den här bilden så då behöver jag ju inte hålla på att skriva något annat. Så grattis till lilla mig att jag lyckat prestera 300 blogginlägg och jag hoppas att det blir minst 300 till, som det känns nu så är det inga som helst problem :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar