torsdag 5 april 2012

Inskolning - check!

Då var inskolingen avklarad för den här gången och det har gått galant, sonen springer in med ett leende på läpparna på förmiddan och han vill inte följa med hem på eftermiddan, så har blivit varnad för att det kan bli ett bakslag sen. Men de tar vi då! Jag säger som min käre pappa sa för några år sedan "Jag är stolt som en lagårdsdörr!".

Så nästa vecka går han som vanligt utan inskolningslyx (ha en pedagog klistrad vid sin sida). Tror att det kommer gå sketabra :) Han har redan hittat en kompis, en annan kille född i maj 09, precis som min son. Om allt går som planerat och de väljer den närmsta skolan så blir nog de här killarna klasskompisar eller iallafall så kommer de gå i parallell klass, deras småbröder kommer nog oxå följas åt. Det är ju jättekul :)

Nu ligger jag utslagen i soffan, det är inte bra att bara sova 4½timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar