lördag 21 april 2012

Vilken morgon!

Vaknade tio i sex av att käken gör så ont att den vägrar låta mig få sova en sekund till, masserar lite men de hjälper ingenting så det är bara att gå upp och leta reda på panodilen, hittar zapp så då ska ju värken gå över fortare och jag borde snart få sova lite till. När jag sen efter tjugo minuter märker att ögonlocken börjar falla ihop så förstår jag ju att värken börjar ge med sig, men då hör jag en röst som säger "ding" (välling på vanligt språk). Nu står ju inte sonen vid min sängände och säger de utan vid hans pappas, yes jag får sova mer men när de har gått upp och sonen kollar film och maken äter frukost så vaknar bebisen och ska ha mat. Jahopp bara att gå upp och amma, sen tänkte jag att jag skulle få sova lite men en kvart efter att jag somnade så blir jag väckt igen, den här gången av maken som säger hejdå. Jasså han har tröttnat nu, han lämnar mig en regnig lördagsmorgon i april?! Nej de gjorde han visst inte utan han skulle ju till huset idag och hämta mer saker och fixa till. Det var ju tur men jag ville ju sova så då tänkte jag några väl valda ord för att sedan snällt be honom byta bebisen blöja (som tydligen hade smygbajsat, vilken tur att inte jag fick den överraskningen när jag hade gått upp trött som attan och utan kaffe i knoppen). Så det hade varit bättre att jag hade gått vid sex när jag blev väckt av värken får då hade jag sluppit bli väckt tre gånger till på bara en timme. Men jag é inte bitter!

På tal om att smygbajsa så har vi tydligen ett lejon här hemma som går runt och smygbajsar i barnens blöjor, iallafall om man ska få tro vår treårige son. Jag undrar var han får allt ifrån, men skulle jag nu möta ett lejon här hemma så kan jag inte säga att jag inte är varnad. Vi gömmer oss för lejonen 40 gånger om dagen och en gång på kvällen när vi ska sova, sonen har försökt skära ut lejonen från väggen med en plastkniv, vi springer ifrån lejonen 100 gånger om dan så nog har vi lejon här hemma men de är nog blyga för vuxna tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar