måndag 16 april 2012

Dramatiskt dag

Har ju helt glömt bort att det har varit en väldigt dramatiskt dag, eller glömt bort och glömt bort men kom på det nu igen så då kan jag ju lika gärna skriva om det medan jag väntar på att bebisen somnar. Den har inte varit speciellt dramatisk för mig men har stått utanför och sett in i andras liv när de kanske har förändrats för alltid, lite svindlande tanke och idag hade jag gärna sluppit att se det för då hade jag inte vetat om att det hade hänt.

Först var en olycka i vårt bostadsområde, det var två ambulanser med blåljusen påslagna som stod och hjälpte någon eller några. Vet inte vad som har hänt men det är aldrig bra när ambulansen kommer och hämtar en, speciellt inte när saftblandarna är igång. Jag kan bli lite nyfiken när jag åker förbi en olycka, men jag skulle aldrig få för mig att stanna för att titta om jag ju inte kom först till en olycksplats eller att jag ser att jag skulle kunna hjälpa till med något. Såg en man som stod och nästan slickade ett staket för att kunna se så bra som möjligt och när jag då tittade på honom istället vände han sig om och kollade in de tomma fotbollsplanerna för att sedan snabbt som attan vända tillbaka blicken mot ambulanserna när jag hade kört förbi (jag har en backspegel som jag ser allt i).

Det andra som hände var att jag såg när de tog två misstänkta snattare när vi var och handlade. Det kom ett lite konstigt meddelande i högtalarna och sedan kom en anställd, två tjejer och en kille och gick in på lagret. Jag misstänker att det var en butikskontrollant som haffade dem, de är nämligen väldigt duktiga och effektiva på att snoka rätt på vem som inte kan skilja på ditt och mitt. Iallafall de kontrollanter som jag har kommit i kontakt med på mitt förra jobb. Den här gången var det väldigt lugnt har varit med om fasthållningar på golv och folk som springer in i dörrar när de försöker komma undan.

Men kan inte hjälpa att ändå tycka lite synd om tjejerna som gjorde valet att ta något som inte var deras, jag är nog sjutton vuxen nu! Oj tjena vilken käftsmäll jag precis utdelade till mig själv, en kalldusch så här på måndagskvällen, fast egentligen är det kanske inte så konstigt om jag börjar bli lite vuxen, snart 27år för sjutton gubbar och två kaniner, då får man vara vuxen!

Just nu är jag väldigt velig till om jag ska trycka på delete eller om jag ska trycka på publicera. Om du läser den här texten så vet du vad jag valde ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar