fredag 20 april 2012

Bytt är bytt?!


Upptäckte precis att min telefon hade blivit utbytt mot en bitring. Sonen på tre år tyckte väl att han behövde mammas telefon bättre och att han inte behövde bitringen (och de hade han ju rätt i det är ju lillebrors). Så nu sitter jag här med en bitring på magen och försöker komma på något att göra idag.

Trodde att jag skulle få utlopp för min rastlöshet på öppna förskolan idag men jag blev bara mer rastlös och det  känns som jag inte gör någonting vettigt. Det är ju fredag idag men med tanke på att det regnar och att jag inte har så mycket planerat inför helgen så känns det som de kunde kvitta. Eller det är klart att jag vill ha helg. Men fick ett tråkigt besked idag och fast jag misstänkte att det skulle bli ett negativt svar idag så är det inte så roligt att få det. Oavsett vad det gäller så är tråkiga besked jobbiga att få, vissa gånger går de fort över medan andra besked kan ta år att bearbeta. Det beskedet vi fick idag kommer jag ha kommit över nästa vecka, då blir det nya tag igen och snart kommer det här negativa tråkiga förvandlas till positivt och glädje! Frågan är bara när?
Så nu hoppas jag att detta negativa ska bli utbytt mot nåt positivt nästa vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar