fredag 27 april 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Det blir oftast inte som man har tänkt att det ska bli, men det kanske är tjusningen med livet vad vet jag? Vissa gånger gör det inte så mycket att planeringen inte stämmer eller att det dyker upp något oförutsett som ändrar på ens liv. Men sen finns det de gånger när man vill något så mycket så det gör ont i en, det är det enda man tänker på både när man är vaken och när man sover. Just nu så vill jag inget hellre än att det blir som vi vill, att nån ska vilja de vi vill att de ska vilja, håller tummar, tår och tarmar för att vi snart ser ljuset i den tunnel som blir allt mörkare och trängre för varje dag som vi går längre in i den. 

Nu vill jag såklart inte att det ska bli nån tråkig, dålig stämning här på bloggen men vissa tankar måste få komma ut ur huvet annars fastnar de där inne och bygger bo och börjar gro. Så jag säger nej tack till den negativa plantan som försöker bygga bo i mitt huvud och sätter ord på tankarna här istället. 

Här är ett sånt tillfälle när det inte blev som jag tänkt, jag skulle fota att lillebror sitter men det var nån som hoppade in i bild :)
Det är ju fredag idag och framför oss ligger fyra, FYRA lediga dagar tillsammans, det ska bli så underbart även om vi inte har planerat riktigt vad vi ska göra så är vi tillsammans hela familjen och det känns underbart. Just nu kanske det är bäst att inte planera för mycket för det kommer säkert nåt i vägen som ändrar på det, jag hoppas dock att det kommer något roligt och "förstör" planerna isåfall ;) Men ikväll blir det Mora Träsk :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar