måndag 22 juli 2013

Tvätthögar

Idag är vi lite busiga när vi tvättar, barnen och jag, vi blandar olika färger i tvättmaskinen bara för att få lite spänning i vardagen eller så är det för att vi bara hade en halv maskin blå kläder så då fick vi fylla på med svarta kläder. De andra blå kläderna hade nämligen fått följa med i den gröna maskinen tidigare idag för gröna kläder är något av en brist vara här hemma. Egentligen så brukar vi alltid blanda alla kläder när vi tvättar men stora killen började lägga smutstvätten i färghögar och jag är inte den som är den utan vill han sortera så ska han få sortera (detta går att koppa till förskolans läroplan men jag är ledig så jag låter bli).

Snart är det dags att hänga upp tvätten och även få nöjet att ta ner den rena tvätten, vika den och sedan trycka in den i garderoben, förstår inte varför det är fullt i garderoben jag har ju aldrig något att ta på mig. Eller det är väl klart att jag har något att ta på mig jag springer inte runt naken det gör jag faktiskt inte men jag hade gärna haft fler kläder att välja bland, så att det går åt ännu längre tid på morgonen åt att välja kläder, jag menar jag har ju hur mycket tid som helst, eller hur var det nu jag har kanske inte det när jag tänker efter.

Nu är kaffet uppdrucket och jag ska försvinna ner i min underbart svala med stökiga tvättstuga för att försöka få ordning på kaoset, ett lycka till hade inte varit fel ;) ha en trevlig dag!

Skrivpuff: Blandning

5 kommentarer:

  1. Ja herregud. Tvätt ska blandas friskt. Annars får man ju inte veta vad det blir för färg.:) kul skrivet!

    SvaraRadera
  2. Enligt min erfarenhet kan man blanda allt utom rött.

    SvaraRadera
  3. Tvätt är roligt om man får en flaska bubbligt vin till.

    SvaraRadera
  4. Och så skönt när jag är på landet under sommaren och kan hänga ut tvätten på tork. Härligt!

    SvaraRadera
  5. Härlig vardagsbild du målade upp där med alla färgerna och barnen och källaren som är sval... =)

    SvaraRadera