lördag 26 maj 2012

Iglar, gräsätning och kottar i trosan

Årets första dopp är avklarat, fast nu var det inte jag som badade utan det var sonen som tog sig lite vatten över huvudet. Han verkligen älskade att vara i vattnet så det blev lite sorgligt när han skulle gå upp. Han både grät och protesterade högljutt när det var dags att gå upp och det tyckte vi att det var när han huttrande stod still i vattnet med blåa läppar, men han var alltså av en annan åsikt. Han ville ju bada mer med de andra barnen som var där, så härligt att se honom spana in de äldre och sen härma de han såg att de gjorde, idag var det lerinpackning ganska harmlöst kan jag tycka :)
Bada, bada. Årets första men absolut inte sista bad för den här lille killen.

Igel som försöker äta upp maken.


Vet ni vad?! Nä så klart att ni inte vet men kunde inte låt bli :) Alltså det fanns iglar i sjön (jag föredrar att inte tänka på de när jag hyllar badplatsen längre ner i inlägget). Så läskigt, tänk om man badar i sjön och sen kommer upp med en kompis på benet, vad gör man då? Får se om jag vågar bada nåt i sommar överhuvudtaget.






Vi var ett helt gäng med familjer som hade stämt träff vid badplatsen (fejjan är bra att ha), det hängde till och med ballonger där vi skulle svänga ner men de såg inte vi så det blev en tvärnit och lite backande men sen var vi på rätt väg igen. När vi kommer fram så upptäcker jag att vi visst var först, ja jag är tidspessimist och idag vann jag över min tidsoptimistiske make, men till mitt försvar så var vi bara 10min tidiga. Fast själva var vi inte det var två gubbar eller farbröder på stranden som skulle såga ner ett träd. Ni skulle ha sett de bilderna jag fick i huvet när han sa de, jag såg en massa barn som låg under det nersågade trädet så ja där fick mina redan nervösa fjärillar vatten på sin kvarn och jag var nära att springa tillbaka till bilen och åka hem, men den var ju låst och jag hade nog fått brotta ner maken på marken och sen slängt honom i sjön om jag skulle haft en chans att få några bilnycklar. Jag kände inte för att spänna musklerna idag så jag stannade kvar och tur var ju de :)

Men iallafall det var ju inte det jag skulle skriva om utan min lille gräsätare till bebis. När storebror och maken var i vattnet och plaskade så satt jag på en filt med bebisen i knät. Så där satt jag i godan ro och pratade med några andra mammor när en av dem utbrister att nu äter din bebis gräs och mycket riktigt så trodde han att han var en liten ko och hade några gröna strån som han tuggade lite på. Där vann ju inte jag "bästa mamman priset" idag inte men man kan ju inte vara bäst jämt (men nån gång hade ju varit kul :) ).
Försökte fota min lille gräsätare men det gick sådär bra kan jag nog erkänna.

Det var en jättemysig liten badplats som jag tror att vi kommer besöka fler gånger i sommar, tänk där fanns omklädningsrum så nu slipper jag stå med en handduk kring kroppen och försöka få av mig bikinitrosorna utan att tappa handduken och det gör man om man glömmer bort vilken hand man håller handduken i och vilken hand som håller i bikinitrosorna. Det är väldigt lätt att man (jag) vrickar fötterna oxå om jag ska stå där och balansera på ett ben när jag ska klä på mig invirad i en handduk. Sen ska man få på sig torra trosor utan att få sand, barr och kottar i dem, det är helt omöjligt att göra med en hand upptagen av att hålla handduken. Så omklädningsrum är att föredra eller att självtorka och åka hem i bikinin. Förr kunde ju maken hålla handduken. Fast det var ju inte helt säkert att han hängde med när jag böjde mig ner eller när jag reste mig upp för jag talade sällan om vad jag hade tänkt göra, men jag menar, ska jag verkligen behöva säga till om det? han borde ju kunna läsa mina tankar vid det här laget tycker jag allt? Nu när vi har en vild treåring så finns där ingen tid till att hålla handduken till sin kära fru så hon får ha lite kottar i trosan om där inte finns något omklädningsrum.


Badplatsen!

Har haft en toppendag som avslutas med ett (eller flera) glas vin (från blå flaska) och lite ESC!  Livet är härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar