söndag 6 maj 2012

Det är inte april längre

Att det är aprilväder i april är väl något som man får räkna med men nu är det ju maj då ska det inte vara aprilväder eller är jag helt ute och cyklar. Nej ute och cyklar är jag inte med tanke på hur kallt det blåser så är jag inte ute överhuvudtaget. Det ser så varmt och skönt ut när man sitter här inne och tittar ut och ser att solen lyser och alltså borde värma upp luften och marken och vad sjutton den nu värmer upp när det är varmt ute. Men så går man ut och det får man bittert ångra när man känner hur vinden letar sig in i både märg och ben och kurar in sig och vill mysa. Nej tack säger jag då, inte sjutton vill jag mysa med den vinden som är så kall så pingvinerna skulle frysa om de fick känna på den.

Nu tycker jag vädret får sluta att luras, är det kallt ute så får det ju för sjutton se kallt ut oxå, det är inte okej att jag luras att tro att det är varmt och skönt så att jag kan gå ut. Jag vill vara förberedd på att jag behöver långkalsonger och termobyxor innan jag går ut, förstår inte vädret att det är jobbigt att inse att man har förlite på sig först när man kommer ut. Men då tänker ni säkert att då är det ju bara att gå in igen och ta på sig mer. Men hur lätt tror ni att det är med en bebis som skriker om inte vagnen är i rörelse och en treåring som vill springa till sin förskola varje obevakat ögonblick som man är ute, det ska dock tilläggas att den sonen som är rymnings benägen är ett utebarn, han älskar att vara ute så jag får aldrig med honom in två sekunder efter att vi har gått ut för att jag fryser och ska gå in och ta på mig mer. Nej då är det "sorry morsan, det skulle du tänkt på innan".

Har precis varit ute på en promenad jag ångrar att jag gick, mina öron är som isbitar och mina fingrar som frusna prinskorvar, nä nu får det ta och bli lite ljummet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar