fredag 4 maj 2012

Huvudvärk

Har en oinbjuden gäst, herr huvudvärk har flyttat in. Nu undrar ni säkert hur jag vet att det är en herr huvudvärk och inte en fru. Jo de förstår ni att en herr huvudvärk gör ont på ett ställe, det är en dovare värk än fru huvudvärk, tänk er basröst fast basvärk liksom. Hade det varit en fru så hade det varit en mer ettrig liten värk som hoppar runt lite överallt i huvet, men nu sitter den alltså still på samma fläck i pannan hela tiden. Den går inte mota bort med en fika utan vill helst sovas bort men det har jag inte tid med, eller tid och tid lust kanske är bättre ord.

Jag hoppas nästan att det blir lite åska och regn för det tror jag är bästa sättet att vräka herr huvudvärk, men jag ska skicka ett piller som får försöka jaga väck honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar