fredag 18 maj 2012

En liten bit närmare målet

Målet i det här fallet är första 3års kalaset för storebror, det kommer ha ett speciellt tema, nästan alla presenter, servetter och födelsedagskort har samma tema/figur (men de kan jag ju inte skriva här då blir de ju ingen överraskning om storebror skulle råka läsa här, inte för att han brukar de men tänk om).

Det blev två handlerundor idag eftersom tårtljusen var helt slut på första stället, sen var vi på andra stället och där skulle jag hitta en present från lillebror till storebror. Lillebror kom ju på såhär dagen innan vi ska fira att han inte hade köpt nån present, tror att det är ett släktdrag ;)
Men det var ju inte speciellt lätt att hitta nåt, allt var ihopslängt i en enda hög och inga priser på någonting, hopplöst. Så jag högg tillslut en kartong och hoppades att det inte var en alldeles för dyr present jag hade valt och tänka sig en hundra peng så det var ju precis lagom :)

Imorron ska de bakas tårta, svart tårta är beställd av sonen. Ett komihåg till nästa år: Fråga inte vilken färg tårtan ska ha!! Nu är det ju inte jag som ska ta åt mig äran för bakningen utan de blir nog min lilla mamma som gör de :)

Sitter och väntar på att Let´s Dance ska börja igen så jag får reda på vem som åker ut ikväll. Jag håller tummar och tår för att Molly ska få vara kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar