torsdag 3 januari 2013

Skrivpuff - Min allra första cykel

Rosa med vita handtag, tre hjul och ett flak, det var min allra första cykel det. Den körde jag motorcykel på och då måste man ha både vantar, halsduk och en stor mössa utan på hjälmen för alla tuffa har det så. Minns en film från när jag är liten, då cyklar jag fram och tillbaka i köket på min rosa trehjuling och jag måste haft världens minsta tank eftersom jag hela tiden måste stanna och tanka. Nu 25år senare är jag ute på promenad med mina söner, den stora har en svart och röd tvåhjulig cykel utan trampor, han stannar ideligen för att tanka och jag kan inte annat än att le. Han tankar förövrigt våra vagnar också när vi går till förskolan och det är ju himla snällt av honom så att jag har full tank så att jag orkar gå hem igen.

8 kommentarer: