torsdag 31 januari 2013

Skrivpuff - Att ta farväl

Har funderat ett tag på om det är dags att ta farväl av bloggen, lusten till att skriva har inte riktigt infunnit sig. Jag har skyllt på att jag är ny på jobbet och är för trött när jag kommer hem på kvällen, men det har inte varit det som varit felet. I måndags tog jag mod till mig och anmälde mig till en skrivkurs igen, jag hoppas att jag hittar tillbaka till glädjen jag brukar känna när jag skriver för det skulle kännas tomt om den försvann.

Hur man mår och vad som händer i ens liv påverkar så klart ens intressen och hobbies, jag som äntligen har hittat en hobby som jag tycker är kul och som jag trivs med så känner jag såhär. Nej jag tänker inte ge upp så lätt och bara säga tack och farväl, en liten motgång ska inte knäcka mig det blir till att ta nya tag. För jag tänker inte säga farväl, imorgon är en ny dag och en ny månad med helt nya möjligheter som väntar runt knuten, det blir en spännande månad vill jag lova, kanske inte hinner skriva så mycket men ljuset är på väg tillbaka och det är dags att ta farväl av något annat istället för skrivandet!

5 kommentarer:

  1. Fortsätt skriv! Hoppas du hittar tillbaks till skrivglädjen.

    SvaraRadera
  2. Vet hur det känns. Har själv väldigt svårt att finna skrivglädje just nu. Lycka till.

    SvaraRadera
  3. Du får inte sluta skriva! Glädjen kommer snart tillbaka! :)

    SvaraRadera
  4. Ibland så måsten man bara göra saker. Skriv även om det inte känns som att du har lust, lusten kommer när du är uppe i det. Ha inga krav på det du skriver, bara skriv.

    SvaraRadera