fredag 11 januari 2013

Snökaos och fetebullar

Jahopp då var vintern tillbaka och det med besked. Jag är jätteglad över att det är min lediga fredag och att vi åkte igårkväll och inte sitter i bilen idag. Nu håller jag tummar, tår och blindtarm för att det ska sluta snöa snart så att de hinner röja vägarna tills på söndag när vi ska hem igen annars blir det en orolig resa hem.

På måndag har vi planeringsdag med jobbet och idag ringde chefen och frågade om jag ville ha en semla utan mandelmassa till fikat eftersom jag inte tål nötter och mandel. Jag tackade vänligt nej till detta med motiveringen:
"Det är inte så gått med en fetebulle med grädde".
Jag har alltså gjort det igen, jag trodde att jag lyckades stoppa mig själv men maken som stod bredvid och hörde samtalet krossade min illusion och sa att jag hade sagt fel högt, typiskt. Men om känner jag mig själv rätt så kommer det komma fler felsägningar vad det lider. 

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar