måndag 29 oktober 2012

Leksaksbomben har exploderat

Det är en stor leksaksbomb som har exploderat hemma hos oss och jag tror nog att jultomten skulle kunna komma hit och fylla en säck så att det räcker till all världens barn. Just nu känns det så och det är mindre än två månader kvar till jul och barnen har redan leksaker så att de svämmar över i lådor, på golv och vi får snart ta fram snöskyffeln (nej jag hoppas verkligen inte den behövs ute innan fjärde advent) för att göra gångar så att vi kan ta oss fram här i huset. Nu har jag ju redan köpt årets julklappar och vet ju att det kommer bli fler grejer som snart ligger på golv och väggar, nästa jul tror jag nästan att vi köper något större som barnen kan ha glädje av eller är jag elak då som blir galen på barnens leksaker?

Jag har tänkt rensa bland leksakerna men då vill jag att barnen ska vara med och än så länge är de försmå för att kunna välja vad som ska bort och vad som ska vara kvar, men jag blir snart tokig på allt som ligger och dräller överallt.

Frågade sonen om vi skulle hjälpas åt att städa innan pappa kom hem och då tittar han ut genom fönstret och säger: "Nu kommer pappa, vi behöver inte städa". Jag hoppas ju att han menar att pappa kommer städa då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar