fredag 26 oktober 2012

Jakten på den försvunna snutten

Allt började igårkväll när storebror skulle gå och lägga sig, hans älskade grodsnutte gick inte att hitta, vi vände upp och ner på hela huset och kollade extra under hans säng men den gick inte att finna någonstans. Tillslut säger han själv:
"Mamma, jag måste sova utan snutte" och då gick mitt mammahjärta sönder lite, men han tog en lite bil i handen istället och efter lite längre tid än vanligt så somnade han.

Vår jakt fortsatte och vi var inne på barnen rum igen även fast de sov båda två, men nej vi hittade den inte. Jag kunde inte sitta still och titta på tv utan var tvungen att springa och titta på nya och gamla ställen så fort programmet blev tråkigt eller när det var reklam.

Jag gör allt för mina barn, kom inte och säg något annat. Igår kväll tog jag och mamma en ficklampa och gick ut till soptunnan och dök för att se om den försvunna snutten lyckats hamna där, men icke där heller. Men jag kunde somna i alla fall för då visste jag att den inte låg och gosade ihop med gamla blöjor och andra sopor. Jag är väldigt glad att varken jag eller mamma stod på öronen ner i soptunnan, det skulle nämligen mycket väl kunna ha hänt.

Natten har varit orolig och han har kommit upp många gånger, maken försökte ge honom en ny snutte som ser precis likadan ut men det var inte populärt.

Men så imorse hittades den en låda under sängen, där låg den snyggt och prydligt. Vi hade ju dragit ut dessa lådor och kolla bakom dem men vi missade tydligen att titta i dem.

Slutet gott allting gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar