torsdag 4 oktober 2012

Bajslåten

-"Snälla, snälla mamma kan du inte sjunga bajslåten?"
-"Bajslåten, vilken är det?" 
-"Bajs, bajs, bajs, nej jag kan inte, jag låtsas"
-"Menar du bajsparaden?"
-"JA snälla mamma sjung bajsdanaden"
-"Nej mamma kan inte den heller"
-"Bypiskt (typiskt)"

Sen sjöng vi ekorrn satt i granen istället mycket bättre promenadlåt tycker jag, för detta samtal utspelar sig alltså när vi är på väg till förskolan och sonen är några meter framför mig så vi får nästan skrika till varandra. Ingen dag är den andra lik säg det ju så förhoppningsvis var de första och sista gången vi diskuterade bajslåten när vi är ute och går.

För er som inte vet så kan jag tala om att bajsparaden är en av utbildningsradions ballongsånger som ibland visas på barnkanalen, här hittar ni mer info om ballongsångerna om ni blev nyfikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar