måndag 15 oktober 2012

En bilresa som inte blev som jag tänkt

Helgen har gått ruskigt fort och nu är det måndag igen, veckorna flyger förbi och snart är det jul och sen ett nytt år, helt galet.

Igårkväll laddade jag inför en mardrömsresa hem med skrikiga barn, oväder och en make som höll på att somna vid ratten. Tänk så fel jag kunde ha, barnen sov hela vägen, alltså de vaknade inte en enda gång, vi behövde inte stanna en endaste liten gång, inte ens för att leta upp en tappad napp. Jag tror att nattlampan  i baksätet gjorde ett bra jobb, den kan vi anlita fler gånger. Det regnade men nåt oväder tycker jag inte det var och maken var inte ens nära att somna, kanske för att jag tryckte i honom polly och tjatade hål i huvet på honom men vad gör man inte för att komma hem säkert.

Måndag idag alltså, det känns kan jag säga, det tar en himla massa timmar innan jag vaknar och är redan inne på andra koppen kaffe, men skam den som ger sig, någon gång vaknar jag om inte annat imorgon när det är tisdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar