fredag 26 oktober 2012

När maken gjorde som jag bad, fast det blev tokigt ändå

Igår frågade jag varför min käre make inte väckte mig när han gick till jobbet, jag brukar alltid vara uppe vid sju (visst han brukar ju gå mycket tidigare men de dagarna han är hemma till sju så är jag uppe då). Fick då till svar att han inte visste när jag skulle gå upp. Okej det kan jag gå med på men bad då honom att om det skulle hända igen så fick han gärna väcka mig.

Så vad händer då imorse, jo han väcker mig och säger att jag inte har något alarm på telefonen. Nej tro sjutton de, det är ju fredag. Vi behöver ställa klockan tisdag, onsdag och torsdag. Fredag har vi sovmorgon!

Men det var ju tanken som räknades och jag blir hellre väckt en gång för mycket än att jag försover mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar