onsdag 10 oktober 2012

Dagen efter skrivkurstankar

Är fortfarande lite i chock efter samtalet om mina texter igår, jag var beredd på att bli sågad vid fotknölarna för jag tänkte att mina texter var för flummiga och för hoppiga. Men det var precis de hon gillade, när jag hade ansträngt mig för att göra en "bra" text hade det blivit pannkaka av alltihopa utan hon tyckte jag bara ska köra på, skriva utan att tänka. Då kan det bli både fjärilsbajs och grodor som fastnar i tuggummi (nej inte i samma text). Jag är förövrigt den enda eleven hon har haft på en skrivkurs som skrivit om fjärilsbajs, jag som trodde att alla skrev om det.

Fick kommentarer på mina texter skickade till mig igårkväll och det var roligt att läsa vad hon tyckte och framför allt det hon tyckte var bra. Det var ofta små saker som jag egentligen hade tänkt att ta bort men eftersom jag inte fick läsa igenom texterna innan jag skickade in det så togs det ju så klart inte bort utan det fick vara kvar och tur var nog de.

Så nu ska jag bestämma mig för om jag ska hitta en ny skrivkurs eller om jag ska fortsätta skriva för mig själv här hemma, eller rättare sagt jag kommer göra båda två men frågan är när jag ska gå nästa skrivkurs :) Helst hade jag hoppat på en nu på en gång men kanske ska vänta lite och se vad det finns för några som skulle kunna passa en virrhöna som mig.

1 kommentar:

  1. Men guuuud vad härligt att höra! Och vad bra med en kurs, som tvingar en att skicka utan att rensa bort tramserier liksom! =D

    SvaraRadera