onsdag 3 oktober 2012

Det här med träning alltså!

Att jag gick med på att testa cirkelfys för två veckor sedan det kan jag någonstans förstå, men att jag frivilligt går dit igen det har jag svårare att komma underfund med varför. Förra gången hade jag en djävulsk träningsvärk i flera dagar vilket gjorde vardagen extra jobbig. Jag höll på att svimma av utmattning förra gången men ändå väljer jag att gå ner och utsätta mig för detta en gång till. Förmodligen även nästa vecka och nästa igen. Så varför jag nu detta? Jo för att jag kan! Jag klarar av det även om det är tungt så fixar jag det, förhoppningsvis orkar jag mer för varje gång och om jag inte lägger på mer vikt så kommer jag förmodligen att minska träningsvärken oxå.

Just nu är jag överlycklig över att faktiskt klara av träningen och det ger ett självförtroende och en självkänsla som jag absolut inte vill vara utan. Nä så här blir det träning, sen kommer jag naturligtvis ångra mina ord klockan tio i åtta ikväll när vi är inne på sista varvet och imorron och på fredag när jag kommer ha ont och gå som en fällkniv men i slutändan är det värt det :)

Nu ska jag bara försöka komma på ett mål med min träning så att jag håller motivationen uppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar