fredag 5 oktober 2012

Idag ska vi äta lärare!

Igår firade vi kanelbullensdag genom att äta upp dem, hur ska vi då fira lärarnasdag? För idag den 5 oktober är det lärarnas dag och den firas världen över, tro ni mig inte så kan ni gå in här och läsa!

Årets tema är take a stand for the teachers, inte ta en tugga av lärarna, ville bara vara på den säkra sidan så att ni inte går ut och gnager av ett ben på första bästa lärare ni ser. Nej idag tycker jag att vi ska krama lärarna, visa dem uppskattning för det jobb de lägger ner, tror inte att det finns många lärare som kan släppa sitt jobb när de går hem. Jag kan inte det, jag tar i alla fall med både positiva och negativa upplevelser hem.

Vi lärare uppmuntras att vara stolta över vår egna insats vi gör på vår arbetsplats och jag tycker att vi alltid ska vara det. Så klart att man kan ha en dag för att uppmärksamma andra om vårt arbete men känner vi inte yrkesstolthet så får vi ingen bra skola för våra barn och ungdomar. Vi måste tro på att vårt jobb gör skillnad och att det är viktigt.

Så idag sträcker vi på oss lite mer och sen behåller vi huvudet där uppe resten av terminen, läsåret, ja varför inte för evigt.

(Nu tycker jag så klart att alla ska känna stolthet i sina jobb och jag tycker inte att lärare gör ett bättre jobb än någon annan, alla har vi en viktig uppgift på ett eller annat sätt för att samhällspusslet ska gå ihop).

Bild lånad från lärarförbundet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar