tisdag 9 oktober 2012

Fröken negativ är på besök

Eller fröken och fröken, det är faktiskt en fru men de lät bättre med fröken fråga mig inte varför för du kommer inte få något svar. Orkar du inte med negativ människor så slutar du läsa nu, gillar du att gotta dig i andras olycka så hämta chips och dricka och njut.

Dagen började ju bra, blir väckt 20min innan klockan skulle ringa och känner att jag är utsövd, somnar om och vaknar när klockan ringer och är trött som om jag inte sovit på en vecka. Går upp och inser att jag måste trycka på knappen på kaffebryggaren och vänta i flera långa minuter innan jag kan hälla upp det svarta guldet i koppen och njuta (nej jag dricker inte olja till frukost men de svarta guldet för mig är inte samma som för resten av världen för jag är speciell). När jag precis satt mig ner för att bälja i mig kaffet så vaknar så klart lillebror och vill ha gröt, jaja skyndar mig som en liten iller för att hinna få i mig en klunk varmt kaffe i alla fall. Då kommer storebror och kräver gröt med mjölk (han har inte ätit gröt sen han var ett år, nu är han snart 3½) tror ni att han äter den? Ha ha ha, nä så klart inte, sen leker han med maten och glaset och jag får ett lite mindre utbrott än en vulkan på Island men bara lite mindre så flygplatsen i Växjö får nog stänga idag för all rök som fortfarande sprutar ut ur öronen på mig.

Sen efter en hel del tjat, tårar och vantpåtagning så kommer vi iväg till förskolan och tänk det blev en smärtfri promenad, enda incidenten var när en dam försökte gå förbi sonen som hade sin sparkcykel, det skulle hon inte ha gjort, en liten utskällning och några snabba sparkar med benen så var han före henne igen och friden återställd.

Kommer hem till en trött och grinig lillebror, alltså min mamma var hemma hos honom så tro inte att jag lämnade honom själv nä så elak är inte ens jag. Men lillebror då vad gjorde han, jo han satte i sig en burk fruktpuré och en banan och sen försökte jag lägga honom, haha det skulle jag inte ha gjort. En timme, ett blöjbyte och en pyttipanna senare så somnade han äntligen. Då tog jag mig en kopp kaffe och satte mig tillrätta framför datorn och njöt i exakt 9min innan internethelvetet bestämde sig för att nu fick de minsann vara nog med slösurfande och stängde av. Jaja jag är ju gift med en it-kille så jag vet hur man gör så jag lagade på 7min och hann precis sätta mig till rätta igen då hör jag att lilleman är vaken!
Så nu en timme senare så sitter vi här ett blöjbyte och många tårar har vi hunnit med, jag har fått i mig lite mat oxå och om en halvtimme ska vi bege oss mot förskolan för att hämta storebror. Livet är underbart idag!

Som om de inte var nog, jag väntar dessutom på två samtal de ena är skrivkursen där hon ska ge mig respons på mina texter och jag menar det är skittisdagen från ett varmt ställe så kan jag ju räkna ut själv att om hon hittar två positiva saker med mina texter så ljuger hon sig blåsvart. Eller så överdriver jag men det tror jag inte.
Det andra samtalet är mer spännande, vi får reda på om det trevliga paret från storstan vill köpa vårt underbara hus. Köper de inte huset så kommer jag aldrig mer kalla dem trevliga, för jag vet ju inte om de är de jag bara gissar och köper man inte vårt hus så är man otrevlig, logiskt va? Nä men jag är inte logisk någonstans. (Det sista samtalet kan ju vara en förklaring till att fru negativ är på besök, eller vad tror ni?)

Sen som för att strö salt i såren så har jag pms, oxå de ifrån ett varmt ställe så jag förstår inte varför de är så jäkla kallt här, när vi har så varma gäster på besök.

Tycker ni att jag är bitter? Ja de gör jag med men idag har jag en bitterdag och borde ha en stor varningtriangel i pannan men de blir så tungt så jag får ont i nacken och då hade jag varit ännu gnälligare så jag tror inte jag skaffar mig någon. Imorgon är det en ny dag och då kommer jag vara så positiv så ni spyr. Skulle de där trevliga paret köpa vårt hus och den där människan ljuger sig blåsvart ikväll eller om bara en av de sakerna händer så kan de hända att jag blir mer positiv redan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar