tisdag 2 oktober 2012

Veckan galopperar förbi

Det är redan tisdag, hallå vart tog måndagen vägen? Jag drog igång projekt göra i ordning barnens rum för femtioelfte gången, detta för att slippa ta tag i vårt sovrum som mer eller mindre är kaos, fast vi kan fortfarande sova där inne, jag har varit med om värre om man säger så.

Idag ska storebror springcykla till förskolan efter en vecka i karantän, eller hemma med sjuk mamma kanske låter bättre och är faktiskt så det var oxå. Trodde att jag skulle behöva väcka båda barnen idag men när jag gick upp tio i sju så var den ena uppe och den andra hoppade runt i sin säng. Så det där kaffemyset i min ensamhet vid köksbordet tillsammans med min dator uteblev kan man säga. Men vi behöver inte stressa och det är jag väldigt tacksam över.

Igår fick lillebror sänglådor under sin spjälsäng, det är lådor från ett gammalt nattduksbord som fick känna sig behövda igen. Det blev kanonfint, dock gillar inte mina tår dem eftersom jag ideligen sparkar tårna i dem, detta gör jag bara på natten och inte dagen, undra just varför? Det är ju inte så att jag ser med fötterna, för då hade jag ju aldrig en gång slagit tån i en tröskel och det händer ju minst en gång varannan dag.

Imorgon är det onsdag och då får de fasen bli lite vila innan torsdagens hektiska eftermiddag. Fredagen kommer gå i väntans tecken men sen är det helg och jisses snart sitter vi här igen och det är tisdag och jag ska försöka få med mig båda barnen i tid till förskolan.

Visste ni att en macka blir gammal på tio minuter? Jag gjorde det inte och tyckte att sonen skulle äta upp sista biten på mackan som hade legat på bordet i 10min, då får jag svaret:
"Nej tack,  mamma det är en gammal macka, den måste jag slänga nu!"
Alltid lär man sig något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar