måndag 15 oktober 2012

Grå och trist måndag

Idag är det verkligen en höstdag, inte en sån fin höstdag som man varma klibbiga sommardagar längtar efter utan det är bara grått, trist och blött. En perfekt dag att vara inne och mysa på, tror dock inte att mina pajkar håller med mig. De måste verkligen ha fått all min passion för att vara ute i alla väder för jag har då inget kvar, vill knappt vara ute när det är fint väder.
Fast när jag väl har kommit ut brukar det inte vara så farligt, tror nog mer att det är momentet att ta sig ut som är problemet.

Först brotta ner en ettåring i hans overall och sedan få på vantar, mössa och skor. När man är klart med detta så har han inga vantar och bara en sko och mössan hänger på trekvart, bara att börja om, när man är åter är klar så är man genomsvettig men då är det bara att börja med treåringen som förvisso hjälper till själv men han kommer ju på hundra saker han måste göra innan han kan ta på jackan eller skorna. Sen ska jag ta på mig själv och när jag ställer mig upp för att ta på mig jackan så är ettåringen där och knyter upp min ena sko och medan jag knyter den igen så är treåringen där och knyter upp min andra sko (ja han måste ju göra likadant som sin bror). När jag väl är påklädd så har lilleman tagit av sig vantar och mössa igen och när vi väl kommit utanför dörren så tar de max fem minuter innan vi måste gå in igen för att någon av dem måste ha ny blöja. Och så börjar det om. Nä usch jag är inte motiverad för att gå ut idag. Känner mig slut efter att ha skriva om det bara. Nu får det ta och bli vår igen så att man bara kan slänga på dem en tjocktröja och ett par skor och sen trava iväg.

Eller så får de bli lite äldre så att de kan klä på sig själva istället. Mycket bättre åh vad jag längtar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar