onsdag 3 oktober 2012

Kaffestunder

Första koppen är ett måste och den ska helst drickas innan man vaknar men nu är inte jag speciellt bra på att varken brygga kaffe eller dricka när jag sover så därför försöker jag dricka den så fort som möjligt efter att jag har vaknat. Den smakar oftast inte speciellt gott, eller rättare sagt det spelar ingen roll om det är gott eller inte den ska bara ner. Den här koppen njuter jag inte av, eller jo om jag fått sovmorgon och känner mig utvilad så kan jag njuta av den här koppen. Men det är väl en 10år kvar innan första koppen blir en njutning igen. Man pratar med mig på egen risk innan jag har fått i mig första koppen kaffe (japp jag är en tvättäkta kaffetant nu mer).

Andra koppen är den bästa koppen, den intas när lilleman sover förmiddag och stora killen är på förskola alternativt myser i soffan eller leker på sitt rum, jag har alltså en kvart att bara sitta ner och dricka mitt kaffe. Jobbar jag så blir det oftast inte förens min lunchrast och ja då sitter jag oxå ner en kvart och bara njuter, den andra kvarten (fast den första då) går åt till att leta reda på kaffet. Jag tycker faktiskt att andra koppen brukar vara den bästa, då har man hunnit vakna av den första och kan då njuta av den andra.

Eftermaten kaffet är tredje koppen (om jag inte är på jobbet då) och den intas oftast när jag har hämtat stora killen och då blir det en kopp att slänga i sig i farten. Välbehövlig för att orka med resten av dagen.

Fikakaffet, skulle jag fika något under dagen så blir det ju såklart kaffe till det oxå, händer inte varje dag men ibland så kan det hända två gånger till och med. Lyxigt värre!

Ska vi ut och åka på kvällen dricker jag kaffe senare på eftermiddagen mest för att få igång mundiarrén så inte maken somnar vid ratten, och är jag kaffespeedad så har han en co-driver i baksätet som mer än gärna talar om för honom hur han ska köra (behövs kanske inget kaffe för de men det blir värre när kaffe finns med i bil(d)en).

Sådär de var mitt kaffe under en dag hur se er kaffedag ut? Som bilden kanske?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar