måndag 29 oktober 2012

Temperaturen dansar schottis

När vi satt i bilen i söndags så kollade jag då och då på intrumentpanelen, inte för att se hur fort maken körde utan för att se hur varmt eller kallt det var ute. Den låg runt 6-7 ett bra tag men när vi skulle svänga av motorvägen så skönt temperaturen plötsligt till 2 och sen var den uppe i 10 efter bara en halv minut. Kommenterade detta för maken och får då till svar att jag inte kunde se temperaturen någonstans, men jag proppsade på och blev då idiotförklarad av min käre make. Det var inte termometern jag tittat på utan bränsleförbrukningen. Ibland är jag inte försmart alltså, men det är ju tur det, man måste låta hjärnan få vila lite ibland från alla snilleblixtar som dyker upp hela tiden.

Ett uttryck som passar bra till den här lilla historien är "Skattar bäst som skrattar sist", det var nämligen så att maken oxå gjorde en tabbe på vår lilla roadtrip och det var så roligt att jag gapskrattade i flera minuter och sen lovade jag maken att vi inte skulle prata mer om det så nu lämnar jag det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar