tisdag 1 januari 2013

Ett nytt år är här

För er som missat det så är det alltså ett nytt år nu, det är 2013 och det kommer hända massor med spännande saker i år, jag menar det gör det ju alltid så varför skulle det sluta göra det i år? Jag vet faktiskt redan nu om några saker som kommer hända och några saker som jag hoppas ska hända.

Imorgon går jag tillbaka till arbetslivet och det är en stor sak i alla fall för mig. Till sommaren fyller maken 30 och innan dess ska han hinna med sin 30års present, nämligen en vecka på en smideskurs. Runt påsk börjar lilleman på förskola och då börjar åter igen hämta-lämna-karusellen.

Igår firade vi in det nya året hos några vänner med massor med mat, skratt och lite tvspel, en perfekt kväll med andra ord. Tyvärr tyckte våra små charmtroll inte alls att man ska sova länge på nyårsdagen så de drog upp sina föräldrar alldeles för tidigt. Maken gick upp och lät mig sova lite längre, vilket var väldigt snällt av honom, nu ligger han och sover middag och ska jag vara ärlig så skulle jag gärna ha bytt med honom men jag inser ju att jag inte kan sova hela tiden. Men det kommer bli en tidigkväll ikväll, det är ju en stor dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar