torsdag 10 januari 2013

Framme till sist

Efter många om och men är vi nu framme. Stora killen sov hela vägen men vaknade när vi bar in honom, självklart vaknade han på fel sida men det brukar jag oxå göra när jag vaknar av att någon bär runt på mig.

Lilleman sov en timme sen vaknade han och åt lite fruktpuré, en liten stund senare fick vi stanna för att byta blöja. Nu har vi testat ett nytt ställe att byta blöja på, vi ville inte gå ut från bilen när det blåste snö överallt så då får man vara uppfinningsrik. Det var vi, maken bytte blöjan medan han satt kvar i förarsätet och sonen låg i passagerarsätet, jag hängde över sätet och var nog mest i vägen skulle jag gissa. Men blöjan blev bytt och ingen blev vare sig blöt eller kall.

Sen blev vi stoppade av en bil med saftblandare på taket, nej inte polisen dessa hade orange färg på blandarna och det stod varning över hela bilen. Han sa nåt men det enda jag uppfattade var två minuter så vi stod stilla i två minuter. Sen kom det en varningsbil till och sedan en megajättelång lastbil med en enorm cylinder på släp, eller om cylindern var släpet svårt att avgöra. Efter kom det två varningsbilar till så ett tag hade vi disco på vägen.

Nu ska jag försöka komma i säng så att jag hinner lägga huvudet på kudden innan jag somnar. Det brukar bli så jobbigt om man somnar någon annanstans än i sängen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar