onsdag 2 maj 2012

Sluta amma?!

Det är lite blandande känslor som kommer upp när vi nu är framme vid att fasa ut amningen till förmån för puréer, gröt och välling. Om två veckor bli bebisen 6 månader och då tycker jag att amningen har gjort sitt, min kropp måste få en chans att återhämta sig efter graviditeten, plus att min lille kille är mycket mer intresserad av att sitta vid bordet och äta mat än att ligga i famnen som en liten nyfödd bebis och äta.

Så hur ska man gå göra? Vi har börjat med gröt, först smakportioner och nu äter han ½dl gröt två gånger om dagen och imorgon ska jag göra puré av potatis/palesternacka ska bara köpa osaltat smör först, så då blir de att öka puréätandet allt eftersom. Tänker inte stressa men just nu känns det som att amningen är nog borta om några veckor. Jag hoppas att det är rätt sätt men är de inte de får vi väl testa något annat.

För att komma tillbaka till de blandade känslorna så är det lite tråkigt och ledsamt att det snart är slut på myset som blir i samband med amningen, förra gången min bebis slutade amma så hoppade jag ju på att vi skulle få syskon, men nu är de ju syskonet som slutar amma så nu är det ju slut efter det här :/ Men jag är jätteglad att det har funkat så bra med båda barnen så jag tänker inte klaga eller sörja för mycket, nu börjar ett annat mys med barnen istället. För det är faktiskt mysigt med barn oxå, det är inte bara bebisar som är mysiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar