söndag 6 maj 2012

Maskrosens fiende!

Under eftermiddagen var vi ute i trädgården och fixade, vissa påtade i jorden och vissa fotade till bloggen, nämner inga namn. Det här var ett verktyg som fick jobba hårt. Här står den lutad mot staketet helt utmattad efter sitt hårda slit. Den blev nämligen provkörd både på asfalt och grus (nej den funkade inte så bra där, men i gräset funkar den kanon bra). 
Ifall ni vill se en närbild på gripklon så kommer det här och vill ni inte se de så får ni blunda.
Här är offret, tyvärr missade jag att fota vilka jäkla rötter de små rackarna har. 
Det blir inte speciellt fina hål i gräsmattan efter maskrosorna men vem vet om ett tag kanske det växer gräs i hålet istället. 

Det är inte jag som har plockat maskrosor, eller jo jag försökte mig på ett par tre stycken men då fick jag så ont i handleden att jag tyckte det var bättre att lägga ner det projektet eftersom det är måndag imorgon och då blir jag själv hemma med två barn som jag behöver kunna lyfta och det går inte med trasiga handleder (fast det kanske ni kan räkna ut själva).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar