onsdag 16 maj 2012

Ännu en morgon

Det är snart dags att samla ihop barnen för att gå den 12min långa promenaden bort till förskolan för att lämna storebror, för som han säger själv "Han måste gå till förskolan" och tänk där är vi helt överrens :)
Han hade gärna fått vara hemma det är inte de, men det är skönt att han går på förskolan 15 timmar i veckan, för att han får träffa andra barn (känner inte så många här ännu), sen får han göra av med en massa energi oxå och eftersom jag inte orkar lika mycket som jag vill så hänger jag inte med i hans tempo hela tiden.

Tänk att det redan är onsdag idag, igår var min måndag och jag har svårt för måndagar. Men jag hade ett besök på bvc inbokat så de var ju bara att pallra sig iväg dit och sen gick resten av dagen i något slags måndagstempo. Så idag får jag försöka hinna med både tisdag, onsdag och torsdag (eftersom de är lördag imorron) allt på en gång och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men har som mål att tömma två av tre flyttkartonger idag, den tredje innehåller bara ett ljudsystem och en dvd och sånt vet jag inget om så bäst att låta det vara.

Nej nu var de då dags att fylla syskonvagnen och be ge sig! Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar