onsdag 30 maj 2012

Barn och sömn

Jag blir inte klok på det här med barn och deras sömn alltså. Sitter just nu med en trött bebis i knät, han är verkligen jättetrött men vägrar somna, gör allt möjligt för att inte somna bland annat så gnäller han. Jag försöker med allt möjligt för att få honom och somna, jag vyssar, petar i nappen (som han spottar ut), gosar med snutten i ansiktet och i händerna på honom (funkar jämt men inte nu). Inget hjälper. Vid min sida sitter storebror med sin napp och snutte (tar jag de så blir de ett illvrål det orkar jag inte med), honom får jag nypa lite lätt i tårna för att han inte ska somna.

Så snälla John Blund om du läser min blogg, söv rätt unge!

Nä nu ska jag göra ett sista försök med att få bebisen att somna så jag kan ägna mig åt att hålla storebror vaken, önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar