lördag 12 maj 2012

Som det kan bli!

Den här kvällen var ju allt annat än en vanlig lördagkväll. Storebror skulle vara vaken länge, vilket resulterade i att vi hade Pingu som sällskap till efter åtta! Han skulle även mysa i Sannas knä, som tur var så var Sanna här och hälsade på annars hade det kunnat bli riktigt jobbigt. Nu blev det bara jobbigt för Sanna som fick ha en tre år gammal snuttefilt på kinden ;)

Men efter många om och men (män kanske är bättre och bara en man nämligen min) så somnade båda barnen. Men maken försvinner iväg på sitt håll (dataspel), pappa försvann på sitt (ljudbok), mamma var i sin verkstad så då skulle vi hitta något att titta på tv. Det var inte det lättaste så det slutade med att vi såg någon konsert som vi inte har en aning om vem det var som sjöng och fröken S bestämde att det nog var filmat med mobilkamera vilket gjorde det omöjligt för oss att ens försöka lista ut vem hon var så vi struntade i de.
Vi åt polly och drack cola oxå, det är vuxet!

Sen mixade vi lite med min blogg, se föregående inlägg om ni vill veta detaljer :)
Lillebror vaknade sen och han är tydligen förkyld?! Hur gick detta till? Vem har gett honom den? Den bara kom pang bom, så det kommer bli en intressant natt det här. Så jag ska runda av det här inlägget snart så jag får sova nånting ikväll men eftersom jag har druckit cola så kommer jag ändå inte somna de närmaste tio minuterna  :)

Jag har kört nattkörning oxå, eller om de heter mörkerkörning och gatorna lekte kurragömma som tur var så var det bara sista gatan som gjorde det annars hade nog min passagerare hoppat ur bilen och mycket tidigare än vad hon gjorde. Men jag körde försiktigt det är ju lördag så de är många fyllisar ute och vinglar jag såg hela tre stycken! Jo det är många det är ju inte lönehelg och dansbandet som spelar ikväll spelar i andra änden av stan mot där jag var och körde :)

NattiNatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar