fredag 4 maj 2012

Glömsk

Igårkväll när jag hade gått och lagt mig så fick jag en känsla av att det var någonting jag hade glömt. Låg och grubblade länge innan jag somnade men kunde inte för mitt liv komma på vad det var jag hade glömt. Det var inte förens jag hade packat in båda barnen i bilen och skulle dubbelkolla så jag fått med allt som jag kom på HUSNYCKLARNA!? Började leta i jackfickor, i korgen där jag brukar ha dem, på bänken i köket men nej de fanns ingenstans. För en gångs skull fick jag inte panik, det brukar jag alltid få när jag slarvat bort något. Efter en stunds letande kom jag på att jag hade lagt dem i barnvagnen igår och sen ställdes den in i garaget och eftersom det inte var jag som ställde in den behövdes ju inte mina nycklar för att låsa. Så då var alltså mina nycklar inlåsta i garaget, japp ni har rätt jag kände mig väldigt smart just då när jag insåg detta.

Men ingen ko på isen, ringde till mamma och dubbelkolla så att hon skulle vara hemma när jag hade tänkt komma hem igen och det skulle hon. Så då smällde jag igen dörren och for iväg till öppna förskolan så jag slapp packar ur barnen ur bilen och försöka förklara för sonen att vi inte skulle och leka med de andra barnen för mamma har sina nycklar inlåsta. Allt löste sig alltså utan problem, men så klantigt att jag inte tänkte på det igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar