fredag 25 maj 2012

Knasig morgon

Den här fredagen kommer gå till historien med att vara helknasig. Vad sjutton är det som händer, nu har båda barnen sovit i en timme? Storebror sover ju aldrig på förmiddan längre, har inte gjort det på snart två år. Men idag var allt fel när han vaknade, pappa fick inte gå till jobbet men han fick inte stanna hemma heller, så vart han skulle ta vägen det har jag ingen susning om. Sen var det det här med att äta frukost, det skulle han ju inte heller så det fick bli framför en film i soffan (jag vet så får man inte göra men det var enda sättet för att inte jag skulle få samma humör som sonen, jag var ju tvungen att få i honom och mig frukost), sen det här med byxor han ville ha byxor men samtidigt skulle han absolut inte ha några byxor. Det slutar med att vi sitter på hans madrass båda två tjuriga som två russin som inser att de inte blev nåt vin av dem när de blev stora, vi ömsom skriker, skrattar,  puttar (inte jag), kittlar (inte sonen) varandra och mitt i allihopa så somnar lillebror i sin spjälsäng en meter bort :)

Sen orkade jag inte mer utan kände att jag måste andas så då frågade jag om han ville följa med och titta på en film men då sa han nej och sen ville han ha sin snutte så då gick jag och hämta den och han kröp ner under täcket och somnade och nu har båda barnen sovit en timme så jag har hunnit dricka kaffe, blogga, läsa bloggar, skriva lite på forum, läsa nyheter och nu börjar jag bli lite rastlös oxå är inte van att få så här mycket egentid på en fredag.

Nu håller jag alla tummar och tår för att de vaknar på rätt sida den här gången!

Ha en trevlig dag alliboppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar