lördag 31 augusti 2013

Små erkännanden

Nu var det sådär längesedan jag bloggade igen, men jag skyller fortfarande på den där blindtarmen, nu är det nämligen så att läkarna glömde tala om för mig att jag inte fick lyfta fast min sjukskrivning hade gått ut så jag gick tillbaka till jobbet och vad tror ni att jag gör på jobbet? Jo jag lyfter en del på mitt jobb så i onsdag var det bara för mig att åka ifrån jobbet och besöka akuten igen, nu är det vila och äta smärtstillande som gäller, inte så kul men vad gör man.

En sak som hände mig när jag körde till jobbet i onsdags var att det började lukta konstigt i bilen, nej det var inte jag förmodligen var det någon bonde som hade gödslat sin åker men jag var inte säker, det kanske var bilen som luktade, så för att vara säker på var lukten kom ifrån så sänkte jag musiken på stereon, logiskt va?

Jag vet inte om jag har berättat för er tidigare om vad jag gör när jag möter stora lastbilar och bussar när jag är ute och kör, jag menar jag vill ju inte hamna i diket så jag brukar krypa ihop och dra ihop benen så långt till mitten på bilen som möjligt för att lastbilen eller bussen ska komma förbi, smart va?

När jag nu ändå håller på att bekänna knasiga saker som jag gör så kan jag ju lika gärna berätta om de felsägningar jag har haft idag, den första var att jag bad maken pressa limen ur saft och den andra var att jag döpte om de resande i tvprogrammet en stark resa till Organ och Mola-Conny, det är verkligen inte lätt när det är svårt.

Nähä nu ska jag inta ryggläge i soffan och moffa godis och vila för det är vad läkarna har sagt till mig, det där med godiset har jag möjligtvis hittat på själv men visst låter det bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar