onsdag 7 december 2011

Typiskt

"Typiskt!" är ordet för dagen!

Det börjar med att båda pajkarna tar sovmorgon, det är första gången de händer (hoppas att det inte var en engångs grej) men det resulterar iallafall i att vi vaknar av väckarklockan som börjar vråla vid klockan 8.
Så upp och amma den lille och maken fixar frukost och väcker den store pajken som skulle iväg och hälsa på sina kompisar på förskolan idag. Men allt gick bra och de kom iväg som de skulle. Men typiskt att vi inte fick sova lite lite längre. 

Sen skulle jag ge mig iväg och köpa lite bröd, men då ville minstingen äta igen så de var bara att amma igen och när jag väl blev klar till att gå iväg så fanns det knappt nån luft i hjulen på vagnen (typiskt) så de var bara att leta fram pumpen och när jag ska pumpa så släpper jag ut den lilla luften som finns kvar, typsikt igen!

Sen började jag fixa julklapparna på nätet och glömde helt bort tiden så lunchen blev sen, vilket gav reslutatet att den stora pajken blev ledsen och inte ville äta (typiskt)... Detta löstes genom att vi läste saga vid matbordet och sen läste vi samma saga en gång till när han skulle vila.

Nu sitter vi, jag och stora killen och kollar Lilla spöket Laban, avsnitten är inte speciellt långa och just idag så är det bara ett avsnitt som gäller (typiskt) annars finns där 6st avsnitt per dvd så då tar de ju 44min innan man behöver se samma sak igen men nu är de 6-7min. 

I förmiddas när jag skulle ut och gå då var de uppehåll... nu regnar de TYPISKT... så de blir till att vara inne vid brasan och mysa istället... inte så illa men det blev inte alls som jag hade tänkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar