söndag 9 juni 2013

Trolla med knäna och toalettborstar i näsan

Har varit på loppisrunda idag och besökt tre eller fyra loppisar beror på hur man ser det, den sista loppisen besökte inte jag men skickade in maken som fick köpa två stolar som jag såg när vi körde förbi, barnen var vid det här laget ganska trötta på loppisar så vi stannade kvar i bilen. Stora killen verkar ha förstått tjusningen med loppisar och det var hans idé att svänga in på alla loppisar vi hittade längs vägen, det blev tre kanoner och en kalkon, det får man vara nöjd med.

När vi kom hem åkte mamma och pappa för att ta hem lite flyttlådor åt oss, det är lika spännande varje gång att kolla vad det var vi packade ner när vi tömde huset, en del saker har varit nerpackade i 1½år, jag har hunnit glömma en massa grejer så det var rena julafton ett tag. Sen finns det även saker som jag kan ifrågasätta varför vi har kvar men då får vi väl helt enkelt göra oss av med dem nu, svårare än så är det ju inte. Men de flesta sakerna ska vi spara och då gäller det att trolla med knäna för att få plats med alltihopa för jag vägrar ta in det stora linneskåpet som vi hade i huset, det är stort, mörkt och tungt så är det någon som är intresserad hör av er vi vill bli av med vårat (visst sålde jag in det bra?). Men tillbaka till trollningen med knäna, maken blev lite imponerad över att köksbordet var tomt när han hade lagt barnen, när han började lägga dem var de fullt av karaffer, uppläggningsfat, skålar och annat bös, nu är allt borta, ja jag klappar mig själv på axeln just nu!

Nu till något inte fullt så roligt, gräset blommar och det kliar så otroligt i min stackars näsa att jag funderar på om jag kan köra in en toalettborste och riva runt lite så att det stillar sig lite, jag har dock inte blivit så desperat ännu, men det kanske kommer vad det lider, nu ska jag ner i tvättstugan till den ny limmade tvättmaskinen (maken lagade en läckande tvättmaskin med superlim och inte silvertejp jag är imponerad) och hänga dagens enda skörd med tvätt, vi har bara hunnit med en maskin idag men den ska hängas likförbenat.

Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar