lördag 22 juni 2013

Guldkorn och popcorn

Det packas upp flyttkartonger för fulla muggar även om det är en vecka kvar innan det är vi som är ägare för huset. Jag har hittat en hel del saker i lådorna som jag inte förstår hur jag tänkte när jag packade ner dem, andra saker är mer kära återseenden och en del väcker minnen till liv.
Det här måste ju vara den viktigaste lådan om man bortser ifrån barnens leksaker då, eller kanske köksgrejerna men den ligger på en god tredje plats i alla fall. Frågar man maken så kommer datorlådan, sladdlådan, garagelådan, verktygslådan och tvspellådan före den här, vi är överens om att vi inte är överens om vi säger så, inget att härja om alla får tycka som de vill men jag har rätt.  
Här har vi några guldkorn som väckte minnen av härjarevisan till liv, ibland saknar jag studentlivet, ibland gör jag det inte. När jag hittar sådana här juveler så saknar jag det extra mycket, men när jag hittar gamla årsbesked från csn saknar jag det inte alls, allt är relativt. 

Efter att maken spenderade förmiddagen på jobbet så har även han semester, detta ska firas med en film och lite chips om nu barnen somnar annars blir det nog film och popcorn.

Skrivpuff: Härja

3 kommentarer: