söndag 17 mars 2013

17. En dag jag minns

Tro det eller ej så finns det drösvis med dagar som jag kommer ihåg, frågan är därför vilken av alla dagar jag ska berätta om. Dagar som för mig är självklara att minnas är så klart bröllopsdagen och när mina barn föddes, ni vet stora händelser i livet. Men jag minns mindre betydelsefulla saker oxå, jag minns den dagen då jag trampade snett på en av stepbrädorna på friskis så att jag landade som en bruten elefant på träningsgolvet, jag minns den dagen i skolan som jag skulle skjuta iväg en vollyboll och killen i mitt lag sa att jag skulle tänka på den person jag hatade mest och sen drämma till bollen, det gjorde jag och tänk bollen hamnade i baken på han som gav mig rådet. Jag minns den dagen Astrid Lindgren dog, då var jag på GeKås och möttes av dödsbudet på underklädesavdelningen, jag minns även dagen då en vilt främmande man stod utanför min lägenhetsdörr och sa att han hade gått fel, sedan fick jag hans telefonnummer ifall jag ville ringa honom någon gång (det ville jag inte). Jag minns en hel del dagar som ni kanske märker, eller jag kommer väl inte exakt ihåg allt som har hänt de här dagarna men det viktigaste kommer jag allt  ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar