söndag 24 mars 2013

Skriva ifatt!

Sådär då har jag startat datorn för första gången på över en vecka, jag börjar bli mig själv igen sakta men säkert.

Den däringa listan har lite kommit av sig men tänkte försöka att skriva ifatt, så håll i hatten för nu kör vi.

18. Någon som betyder mycket!

Det är maken så klart men det kunde ni nog ha räknat ut.

19. Något jag vill ha.

Jag vill ha sommar och sol, varmt och skönt, det vill jag verkligen ha just nu, jag är trött på att det är kallt, halt och massor med snö, det räcker nu!

20. Sånt här ska man inte göra.

Det finns massor med saker man inte ska göra, men ska jag välja en grej så ska man inte glömma att ta av sig de blå skoskydden innan man går ut. Ni vet de där blå plastpåse liknande sakerna som finns innan för dörren hos tandläkaren eller på förskolan, det är liksom inte meningen att man ska ha dem på fötterna när man är ute, dels blir det halt som bara den, de går sönder, tappar lite sin funktion om att förhindra att det blir smutsigt inomhus och sen ser man rätt löjlig ut oxå.

21. En bild på mig för ett år sedan.

Nästan exakt ett år sedan, minus en månad då.

22. Bloggar jag läser.

Det här hade jag ju tänkt göra ett långt inlägg om, så jag säger faktiskt pass här och sen lovar jag att återkomma i april med ett längre inlägg om de bloggar jag läser, de förtjänar faktiskt ett eget inlägg och inte bli ihop bakade med allt annat i mitt desperat försök att få listan komplett så att jag kan sova gott om natten (inte för att den har påverkat min nattsömn hittills men dumt att chansa).

23. I min väska finns.

En hel del skit skulle jag vilja säga, men jag kan göra en snabb sammanfattning så får ni avgöra själva:
Plånbok (inte en skitsak), lite gammalt godis (det är skit), som ni märker så får ni hjälp med att avgöra om det är skit eller inte, jag känner mig hjälpsam idag förstår ni, åter till väskan. Raggsockor (vet inte varför), gasbinda och vanlig binda (inte skit, man vet aldrig vad som händer), kalender (inte skit), nycklar (inte skit), pedagogiskt material (inte skit men det ska ju inte ligga i väskan heller), gammal russin (skit?), kvitton (skit, de är från mataffären), en tom alvedonburk (skit, den borde ju inte vara tom) nä nu orkar jag inte rota mer för jag vågar inte se vad som finns i botten. Det var kanske inte så mycket skit egentligen men hälften hade nog räckt om jag ska vara ärlig.

24. Ett kort någon annan har tagit på mig.

Visst ser det ut som att jag verkligen verkligen vill vara med på detta kortet?!

Sådär då var vi i fas igen, hoppas att ni hängde med! Imorgon blir det som vanligt igen med en sak i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar