onsdag 1 januari 2014

Bra start på det nya året

Det här året har verkligen börjat bra, men jag ska ta det från början så håll i hatten för nu åker vi...

Vi var i Västervik i september, ja vi har ju varit där både innan och efter september men nu är det den här gången jag ska prata om. Jag hade inte tagit med mig några speciellt fina kläder för vi skulle  ju inte göra något särskilt. När vi kommer upp får vi reda på att det faktiskt var inplanerat en spontan kräftskiva hos makens bror och ja då fick vi helt enkelt åka och leta reda på en klänning att köpa. Jag hittade en för en massa pengar, eller massa och massa men 400 är mycket pengar när man brukar handla sina kläder på Ge-kås i Ullared. Jag trivdes jättebra i klänningen och hade stora planer för mig och klänning för resten av hösten. Det var en sittning i Kalmar med min gamla studentförening som jag tänkte att jag och klänningen kunde besöka tillsammans, jag och maken skulle på Club Sputnik i Jönköping ännu senare på hösten och där tänkte jag oxå ha klänningen. Så tänk er så ledsen och frustrerad jag kände mig när jag inte kan hitta min fina klänning. Jag letar överallt, jag ringer svärmor mer än en gång under hösten och de rensar till och med sin källare (inte för att leta efter min klänning men de passade ju på när de ändå drog ut allt), den fanns ingenstans. Så det blev för mig att hitta på andra kläder att ha på mig för utan kläder kändes inte okej att gå. Nu i julas när vi var i Västervik kollade jag under sängen för tänk om den faktiskt hade hamnat där ändå, jag åkte till butiken igen för tänk om de hade kvar klänningen och tänk om den hade varit på rea, nu hade de kvar den men inte på rea och 800 för en klänning var ju inte så kul.  De hade ju inte höjt priset men jag räknade ju med de 400 jag redan hade lagt på den försvunna klänningen. Så jag köpte ingen ny klänning och inte heller hittade jag den gamla. Igår letade jag i en väska som vi inte har använt på flera år för tänk om klänningen låg där i men det gjorde den ju så klart inte. Men idag när jag lite snabbt ska dra på mig ett par leggings så får jag ut en ihoprullad svart tygbit som jag tror är ett par leggings men ack så fel jag hade det var min fina klänning!


1 kommentar:

  1. Vad roligt att det har börjat hända lite här igen, nu kan man ju besöka bloggen lite oftare!

    SvaraRadera