fredag 10 januari 2014

Kära gurkmarodörer

Jag och min son skulle vilja be er om en sak, det vore hemskt snällt av er om ni slutar att lägga den förbaskade gurkan i våra hamburgare hela tiden. Varje gång vi äter hamburgare med smält ost får vi lyfta på brödet och kolla om ni har varit i farten och lagt en liten grukbit på hamburgaren och varje gång så hittar vi en liten liten gurkbit. Kan du inte ta lite semester så vi slipper leta efter gurkbitar hela tiden, eller ännu hellre hitta nån annanstans att lägga gurkan, du kan lägga den på blodkorven eller på mandelfisken för det äter inte vi. Varför lägger du gurka på hamburgaren egentligen? Det är ju inte ens gott. 

Min son vill att jag skriver hela skärmen full med text om att du ska sluta med dessa dumheter, vi tycker inte att det är okej med gurka på hamburgaren. Vi skulle ju kunna säga till er att vi inte vill ha nån gurka redan när vi beställer men det kommer väl inte vi ihåg, då är vi hungriga och när man är hungrig är det svårt att komma ihåg viktiga saker som att man inte tycker om gurka på hamburgaren. Nu har vi tur för vi har en make/pappa som kan offra sig och äta upp våra gurkbitar så ni behöver inte bli arga, för vi slänger inte maten.

Men tänk på stackars gurkan då, har nån frågat den om den verkligen vill vara på hamburgaren? Hade jag varit en gurka hade inte jag velat hamna på en hamburgare, jag menar när man sitter där i trädgårdslandet som en gurkbebis och drömmer om att bli en vuxengurka inte sjutton har man som mål att hamna på en flottig köttbit och få en brödbit över sig. Nä man vill hamna i en god sallad, det hade jag velat i alla fall.

Med vänliga hälsningar

Sara och Kasper 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar