torsdag 2 januari 2014

Polerat golvet med mjölk

Undrar ni vad jag har gjort så här den andra dagen på året så har jag om rubriken polerat köksgolvet med mjölk, jag har dock inte gjort detta själv utan har fått hjälp av både mina barn och andras. Tre gånger har det stackars golvet och köksbordet fått denna vita flytande vätska över sig men som vanligt säger det ingenting utan bara ligget stilla och låter sig bli av med det blöta genom att man frenetiskt drar ett papper fram och tillbaka över det.

Det är ju så härligt med mjölk i mattan och på de stoppade köksstolarna, jag menar vi kommer ju ha glädje av detta i flera veckor framöver när vi känner hur doften sprider sig i köket. Eller så kanske jag fick bort allt med disktrasan inte vet jag men glömmer jag att byta den så kommer den ju inte dofta hallon den heller, men gör den någonsin det.

Detta är bara en vanlig dag i mitt liv, eller nej det är kanske inte en helt vanlig dag trots allt jag har peppar, peppar inte lika ont idag som jag har en vanlig dag.

Skrivpuff: Vanlig

Skrivpuffarna hittar ni här.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vet ju inget om din bakgrund eller så,
    men vill bara berätta lite snabbt om min värk.
    Jag har haft ledvärk i några år men blev av med den när jag slutade äta vetemjöl.
    Började med vetemjöl igen och var snart uppe i samma "dos" som tidigare och då kom värken tillbaka. Så nu har jag dragit ner på vetemjölskonsumtionen igen, inte slutat helt, och har ingen ledvärk längre.

    Låter för övrigt tjusigt med renpolerat golv! ;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera